jakie pytania zadac head of payments

Jakie pytania zadać Head of Payments w 2023 roku?

Jeśli prowadzisz dziś średniej wielkości lub – tym bardziej – większy biznes SaaS lub e-commerce, bez dwóch zdań powinieneś w nim zatrudnić osobę wyspecjalizowaną w temacie płatności. Nie oszukujmy się, bez niego firma realnie traci pieniądze.

Czy będzie to Head of Payments, czy specjalista ds. płatności, czy jeszcze inaczej nazwiesz stanowisko – nie ma to większego znaczenia. Ważne, byś na rozmowie rekrutacyjnej zadał mu poniższe pytania.

A może już taką osobę zatrudniasz? Świetnie! W takim razie zadaj mu te pytania, by mieć pewność, że idziesz z płatnościami w dobrym kierunku w swojej firmie.

I zadawaj mu podobne w każdym kolejnym roku współpracy.

Oto jakie bym mu zadał w 2023 roku.

Jakie nowe technologie płatnicze pojawiły się w ostatnim czasie na rynku i czy któreś z nich warto wdrożyć w naszym biznesie?

Bo może jest coś lepszego od obecnie przez Ciebie wdrożonego. Bo może da się usprawnić jakiś proces, coś zautomatyzować, zmniejszyć jakieś koszty, skrócić proces zakupowy, zwiększyć gdzieś przychód. A może jakaś technologia właśnie szturmem zdobywa rynek i warto się jej bliżej przyjrzeć.

W 2023 pewnie mocniej bym się zapuścił w rejony BNPL, payment orchestration, digital wallets.

Jakie są najnowsze trendy w zakresie bezpieczeństwa płatności?

Bezpieczeństwo płatności jest niezwykle ważne. I dla firmy, i dla klientów. Dlatego warto tu trzymać rękę na pulsie i przyglądać się najnowszym trendom w zakresie cyberbezpieczeństwa. Czy stosowane przez Ciebie zabezpieczenia są optymalne, czy powinniście bliżej przyjrzeć się jakimś dodatkowym narzędziom, czy warto zmienić jakiś proces, a może jakąś procedurę? A może jakieś nowe rozwiązania?

W 2023 pewnie mocniej bym się zapuścił w rejonu analizy behawioralnej, PAM i/lub ZTA, cyber insurance, automatycznym vulnerability scans.

Czy nasze koszty obsługi płatności są optymalne?

Nie jesteśmy fanami corocznych pielgrzymek do operatora płatności z tekstami pokroju ‘bo konkurencja daje taniej’. Najczęściej nie prowadzą one do niczego konstruktywnego i z czasem powodują niepotrzebną frustrację. Co nie zmienia faktu, że ponoszone przez biznes koszty powinny być adekwatne do tego, co się dostaje.

W 2023 pewnie mocniej bym się przyjrzał alternatywnym metodom płatności, usługom PIS, digital wallets, closed loop payments.

Jak firma może zwiększyć sprzedaż dzięki płatnościom?

Dobrze zaimplementowane płatności elektroniczne potrafią znacznie zwiększyć sprzedaż. Nie tylko przyspieszyć zakup, czy dać użytkownikowi wygodę, ale realnie wpłynąć na większy przychód.

W 2023 pewnie mocniej bym się przyjrzał mechanizmom płatności recurringowym, Apple Pay/Google Pay, płatnościom odroczonym, Account Updater.

Czy mamy odpowiednie płatności na rynkach, na których działamy?

W różnych krajach różne metody płatności są popularne, a często wręcz niezbędne. Różne też działają lepiej lub gorzej w zależności od segmentu rynku, branży, czy grupy docelowej.

W 2023 pewnie mocniej bym się przyjrzał jak wygląda rozkład popularnych metod płatności w top 5-10 krajów w których sprzedaję i mocniej im się przyjrzał.

Czy płatności, które mamy wdrożone wspierają naszą strategię sprzedażową?

Jedni sprzedają wyłącznie w Internecie, inni też w świecie realnym. Jedni wyłącznie u siebie na stronie, inni również na zewnętrznych platformach. I strategia płatnościowa powinna tę strategię sprzedażową wspierać.

W 2023 pewnie mocniej bym się przyjrzał omnichannelowym rozwiązaniom płatniczym.

Czy sposób w jaki obsługujemy płatności jest zgody z regulacjami i standardami bezpieczeństwa?

Branża płatnicza jest branżą regulowaną, obwarowaną wieloma regulacjami, w której występują różnego rodzaju standardy bezpieczeństwa. Warto mieć ich świadomość i być na bieżąco ze zmianami, które pojawiają się każdego roku.

W 2023 pewnie mocniej bym się przyjrzał PCI v4. 0, regulacji omnibus, Data Act.

Tak więc powodzenia!

A jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, nie wstydź się pytać.

Spread the love

Opublikowano

w

przez


Poszukujesz sprawdzonego partnera dla swojego biznesu FinTech? Chętnie pomożemy.
3xFinTech to agencja Fintech, której potrzebujesz.


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *