Monzo przekroczyło próg pół miliona klientów biznesowych: FinTech prezentuje nową ofertę

Pionierski bank cyfrowy wypuszcza na rynek nową ofertę premium skierowaną dla przedsiębiorstw. Po odnotowaniu pół miliona firm korzystających z oferty, bank zdecydował się na poszerzenie pakietu usług. Nad nowym pakietem pracowano z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, z których bardzo wiele skorzysta z nowych mozliwości.

Pakiet Team

Nowy plan subskrypcyjny – nazwany „Team” – kosztować będzie 25 funtów miesięcznie. W ramach planu dostępne są takie usługi, jak karty dla pracowników, które pracodawca może wydać nawet do 15-ciu osób. Przedsiębiorstwa zyskały także możliwość realizowania płatności zbiorczych oraz zatwierdzanie płatności powyżej ustalonych limitów. Jest to ogromne ułatwienie dla firm, których działalność wiąże się z dużą ilością transakcji.

Plan „Team” zawiera także wszystkie funkcjonalności dostępne w tańszych pakietach „Lite” i „Pro”. Usługi takie jak automatyczne płatności podatkowe, integracje księgowe z Xero, Quickbooks i FreeAgent, czy możliwość wysyłania faktur bezpośrednio z aplikacji, są teraz dostępne dla większego grona klientów.

Do tego dojdą natychmiastowe powiadomienia oraz całodobowa obsługa klienta, gwarantująca pomoc na najwyższym poziomie. Zainteresowane firmy mogą uaktualnić swoją obecną subskrypcję do planu „Team” bezpośrednio w aplikacji albo założyć nowe konto na stronie internetowej banku.

Przyszłość cyfrowych banków

Bank, który wypuszcza na rynek nową ofertę premium, jest obecnie warty niemal 6 miliardów dolarów – wynika z ostatniej rundy inwestycyjnej. Cyfrowy bank zatrudnia ponad 3,7 tys. osób, a w ostatniej transakcji dodatkowe akcje nabyli dotychczasowi inwestorzy. Obecnie bank może pochwalić się bazą ponad 10 mln klientów, co stawia go w czołówce banków detalicznych w Wielkiej Brytanii.

Konkurencja na rynku tzw. challenger banków jest jednak zażarta. Jeden z konkurentów, po zdobyciu licencji bankowej w Wielkiej Brytanii i w Meksyku, osiągnął ostatnio wycenę na poziomie 45 mld dolarów. Rynek fintechu jest teraz niezwykle dynamiczny i niezmiernie ważne jest, aby utrzymać się na szczytach rankingów.

Wzrost wartości banków cyfrowych świadczy o rosnącym zaufaniu klientów do tego rodzaju usług. Czym prędzej inne banki zaczną podążać tym tropem, poszerzając swoją ofertę o podobne rozwiązania. Tym samym klienci zyskają więcej możliwości wyboru, a konkurencja na rynku jeszcze bardziej się zaostrzy.

Podziel się artykułem
O autorze

Piszemy o tym, co ciekawego dzieje się w branży FinTech. W Polsce i poza jej granicami.