ONS raportuje: Wzrost oszustw konsumenckich i detalicznych w Anglii i Walii o 19%
Stopa przestępstw finansowych, w tym oszustw i prania pieniędzy, nadal rośnie, jak wynika z najnowszych danych. Zasoby i informacje na temat tych problemów stają się niezwykle ważne dla konsumentów i sektora detalicznego.
Przestępstwa finansowe na wzroście
Według najnowszego raportu Urzędu Statystycznego Narodowego (ONS), w 2024 roku odnotowano około 3,6 mln incydentów oszustw konsumenckich i detalicznych. To wzrost o 19% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. W tej liczbie, około 2,7 mln zdarzeń spowodowało straty finansowe lub mienia, z czego w 1,9 mln przypadkach straty zostały w pełni zrekompensowane.
Liczba incydentów wzrosła z 3,3 mln w 2023 roku. ONS podkreśla, że nie jest to znacząca zmiana statystyczna, jednak współczynnik oszustw konsumenckich i detalicznych jest godny uwagi. Dane pochodzą z dokumentów policyjnych oraz z Badania przestępczości w Anglii i Walii (CSEW) za rok kończący się w czerwcu 2024.
Inne dane na temat przestępstw finansowych
W swoim raporcie ONS zwraca uwagę także na inne statystyki. Policja zanotowała nieco inny obraz, widząc wzrost o 11% w tym samym okresie. Według nich, ten wzrost jest spowodowany zwiększeniem liczby przestępstw zgłoszonych przez UK Finance, które odnotowało wzrost o 22%. Wzrost ten jest częściowo związany z działaniami stowarzyszenia w pracy z firmami członkowskimi na rzecz poprawy ilości informacji aktywnej, które mogą być udostępnione Biuru Inteligencji Przestępczości Finansowej.
W tym samym okresie, do ONS, Action Fraud zgłosił wzrost o 7%, chociaż Cifas zauważył spadek o 1%. To nastąpiło po tym, jak UK Finance zgłosił spadek w autoryzowanym oszustwie płatniczym w pierwszej połowie 2024 roku, ale wzrost o 26% w przypadkach, gdy karta nie była obecna.
Znaczenie informowania o przestępstwach finansowych
Te dane pokazują, jak ważna jest świadomość zagrożeń finansowych dla konsumentów. Eksperci wzywają do jeszcze większego zgłaszania tego typu przestępstw i oszustw. Szereg organizacji i instytucji pracuje nad poprawą informacji i zasobów dostępnych dla konsumentów i sektora detalicznego, by przeciwdziałać tym rosnącym zagrożeniom.
W pełni zrozumienie i świadomość ryzyka związanego z przestępstwami finansowymi, w tym oszustwami, praniem pieniędzy i ochroną klienta jest kluczowe dla ochrony interesów konsumentów. To obszar, nad którym pracownicy sektora finansów muszą nieustannie pracować, aby sprostać rosnącym wyzwaniom przestępstw finansowych.
Przeczytaj również
Mercury znacząco zwiększa swoją wartość - nowa runda finansowania i dalsza ekspansja
News
Wstrzymane IPO w branży FinTech: Klarna, eToro, Chime reagują na turbulencje rynkowe
News
PayU i PragmaGO wprowadzają PragmaPay – nową usługę płatności odroczonych dla firm
News